czwartek, 8 grudnia 2011

Ptasie mleczko idealne

Przepis idealny na ptasie mleczko... zrobiłam i wcięłam od razu pół... mam ochotę wciąć drugie pół, ale moja druga połówka mogłaby się obrazić, a już się wygadałam, że zrobiłam ;) Jest puszyste, mięciutkie i rozpływa się w ustach...
Ptasie mleczko wygląda tak:
 A robi się je tak:

Ptasie mleczko
Dieta Dukana – Faza I

•    1 opakowanie 500g gęstego serka homo (np. MILSA z Aldiego lub inny gęsty),
•    1 pełna szklanka mleka skondensowanego light
•    5 płaskich łyżek słodzika (Ksylitol) lub do smaku
•    aromat śmietankowy, waniliowy, kokosowy, nugatowy lub inny
•    2 łyżki żelatyny (z lekką górką)

W garnku wymieszać serek homogenizowany, mleko zagęszczone, słodzik oraz wybrany aromat (ja dodałam kokosowy). Postawić na gaz na niewielki ogień i wolno podgrzać, aż masa będzie mocno ciepła, ale nie wrząca. Zestawić z ognia, dodać żelatynę i miksować ok. 5-10 minut, aż wpompujemy trochę powietrza w płyn – uwaga! pryska! Lepiej robić to w wysokim naczyniu. Przelać do silikonowej keksówki (jeśli takiej nie ma, prostokątnego naczynia, wyłożonego folią do żywności lub papierem do pieczenia), odstawić do stężenia do lodówki. 
Wyjąć z formy, pokroić w prostokąty, można polać polewą kakaową, jeśli ktoś ma ochotę.[/color]
Ja lubię słodycze nie bardzo słodkie, więc proszę dosłodzić sobie do smaku :)

Polecam to ptasie mleczko gorąco... jest po prostu pyszne!

6 komentarzy:

  1. Cześć :) jestem nowa na dukanie (jak i w kuchni:) dlatego bardzo proszę o radę - zrobiłam ptasie mleczko tak, jak w przepisie, lecz zamiast żelatyny zastosowałam żel-fruit (jest na pektynie - jestem wegetarianką) i niestety nie stężało wystarczająco (dzień i noc w lodówce). Proszę powiedz mi, czy da się to jeszcze jakoś uratować? czy dodanie tej nieszczęsnej żelatyny (aby chociaż mój partner mógł je zjeść:) jakoś pomoże? osobiście szczerze wątpię, by po takim czasie w lodówce można było by ponownie wrzucić ptasie mleczko na ogień, ale w sumie to nie wiem sama, dlatego pytam... pozdrawiam, pebbles

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam do czynienia z żel-fruit, także trudno mi orzec w 100%. Na pewno możesz używać agar-agar. Tutaj w razie czego można wielokrotnie go podgrzewać bez żadnych konsekwencji, więc nawet jeśli wyjdzie zbyt mało ścięte, to można podgrzać i dodać więcej agaru :)
    Myślę, że jeśli chcesz żelatyny dodać, możesz spokojnie podgrzać całość i rozpuścić nieco żelatyny. Pamiętaj tylko, żeby nie zaczęło wrzeć, bo może wytrącić się białko.
    W polecanych blogach jest także odnośnik do bloga wegetarianina z nożem - on także jest na diecie Dukana i na pewno znajdziesz coś dla siebie w jego blogu :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję ślicznie za ten przepis... wyszło pyszne! dziś robiłam po raz pierwszy ale z pewnością nie ostatni... dałam aromat śmietankowy i w smaku jak prawdziwe ptasie mmmm następnym razem zrobię z aromatem karmelowym albo advokatowym mmm już się nie mogę doczekać :) Jeszcze raz śliczne dzięki ... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ptasie mleczko delicja, palce lizać nie odbiega od prawdziwego:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, mam pytanie odnośnie mleka. Jakie ono ma być, bo w produktach pisze, że skondensowane, a dalej, że zagęszczone. Chciałabym wypróbować przepis, więc z góry dziękuję za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja.....palce lizać...

    OdpowiedzUsuń